Superdag! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Superdag! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Superdag!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

13 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

We hebben hier een heerlijke tijd. Het hotel is fijn. Vandaag was het ook echt mooi weer toen we opstonden, ook wel eens leuk. Na het ontbijt naar de Laundry want we laten weer een groot deel van de spullen wassen. Hier is het echt goedkoop, in Singapore is het natuurlijk vorig jaar niet zo goed bevallen. We waren al vroeg op het strand, 09.00 uur. Onze vaste man was er nog niet eens. De zee was weer woest dus we besloten naar het Double 6 strand te gaan, daar is het iets veiliger en Zoe kon gaan surfen bij Him. Him wilde pas om 12.00 uur gaan surfen, de zee was te gevaarlijk in de ochtend. Dus eerst maar even een uurtje bodyboarden. Zelfs dat is eng hoor. Jeroen en Zoe samen kan echt niet. Zoe wordt alle kanten opgespoeld, de stroming is mega dus ze komt soms amper terug bij Jeroen. Ik heb ondertussen sarongs en armbandjes gekocht en mijn voeten lekker laten scrubben. Opeens zagen we het Nederlandse gezin dat wij de eerste dag bij Warung Made tegen waren gekomen. Zoe was heel blij maar durfde er na haar ervaring gisteren niet heen. (gisteren zag ze een Nederlands meisje op het strand, ze liep er opaf en vroeg of ze wilde spelen. Zei dat meisje: “Nee niet echt”. Wat was Zoe verdrietig! Wat een rotkind!) Maar ze verzamelde al haar moed, Jeroen ging even mee en het was ontzettend leuk. De hele middag lekker gespeeld met Fay en Zeb uit Nijmegen. Continu in de zee super. Zoe wilde graag iets bruiner worden dus hadden we haar een dagje met factor 15 ipv de sunblock ingesmeerd. Omdat het zo’n mooi weer was ging het superhard. Dus waren we alle drie een beetje rood. De lunch bij Cafe Manzano met pizza begon hilarisch toen er 3 Australiërs naast ons kwamen zitten. 2 jongens en een meisje van 20 ofzo. Echt erg dom. Wij hebben gelachen. Later werden ze erg onbeleefd tegen het personeel. We schaamde ons dood. Wat zullen de Balinezen een hekel krijgen aan toeristen. Om het een beetje goed te maken hebben we een enorme fooi gegeven. In de middag heeft Zoe ook nog even gesurft maar toen ze net een half uurtje bezig was kwamen de rode vlaggen weer. Dus maar weer een beetje gezwommen in de branding. Om 16.30 naar huis want we moesten shoppen op de laatste dag. Onderweg werd ik bijna van de brommer gezwiept toen we een enorm gat doorreden. Ik zat te trillen achterop. We hebben bij Religion alle drie wat leuks gekocht. Morgen gaan we weer want de winkels waren al dicht. We hebben gegeten bij La Sal, een top Spaans restaurant. Heerlijke tapas, een kan Sangria, voor Zoe een Shirley Temple. Wat een topavond. Morgen echt weg. Maar eerst nog shoppen, surfen, massage, nagels laten lakken en lekker eten.

• 14 Augustus 2010 - 15:15

TMBB:

Waar wij in de bergen zaten geen internet te vinden dus net al jullie reisverslagen zitten te verslinden, jeetje wat hebben jullie weer veel beleeft! We hopen jullie snel te zien en welkom weer in Nld.!
    XXX TMBB