Waterbom Rocks - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Waterbom Rocks - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Waterbom Rocks

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

12 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Vandaag is de speciale dag, we gaan naar Waterbom. Waterbom is een heel groot aqua pretpark. Helaas regende het keihard toen we wakker werden, dus niet echt een zomers beeld. Maar we besloten de moed erin te houden. We hadden heerlijk geslapen, is echt een leuk hotel. Dus een heerlijk ontbijtje, even naar de laundry, inpakken en wegwezen. Met de taxi een half uurtje door het gekkenhuis verkeer hier. We kwamen om 10.30 aan. Betalen, viel nog mee, 26 dollar voor adult, 19 dollar kids. Even omkleden, geld storten op polsbandje, van alles huren en gaan….. Wat een supergeorganiseerd, leuk, groot, maf park is dit. En wat een aardig personeel. En wat schoon. En wat gedraagt iedereen zich normaal en zelfs leuk. Dit kan bij ons in Nederland echt niet. En wat een mooi weer, het regende nog toen we voor de deur stonden maar toen we binnen waren werd het prachtig weer. We hebben genoten. Zoe was door dolle. Wat niet zo handig was was dat Jeroen haar als eerste meenam in de Boomerang. Dat is een doodeng ding. Je zit in een 2 persoonsband/boot. Je gaat een stukje door een gewone glijbaan, dan loodrecht naar beneden, zo hard dat je aan de andere kant recht tegen een loodrechte muur op glijdt. En dan ga je keihard, achteruit over een paar hobbels terug. Brrr, Zoe was daarna even een uurtje heel voorzichtig. Verder de Macaroni, de Jungle Ride, The Raft River, The BoogieRide, allemaal super. Ik heb me ook nog even vermaakt op de Lazy River, het was mij allemaal een beetje te heftig. Jeroen ging nog in een hele enge blijbaan, de Smash Down, griezelig. Maar nog erger werd het toen hij in de Climax ging. Eerst heel hoog via trappen. Dan in een hokje staan. Ready? Dan laten we de vloer wegvallen. Je valt 15-20 meter naar beneden en schiet dan in een enorme looping. Doodeng. Doodeng. Doodeng.. Je ziet iedereen er verdwaast uitkomen en je hoort alleen maar Fuck! Fuck! My God. Gelukkig mogen er geen kinderen in. De Superbowl was ook te gek. Met een band/bootje van een glijbaan en dan in een enorme soort toiletpot in de rondte. Uiteindelijk werd je door een gat geflushed en via een glijbaan weer uitgespuugd, hilarisch. Wat een leuke dag. Om 16.30 vertrokken we weer, wat een topdag, We wilde even de zonsondergang op het strand zien. Het verkeer Kuta - Seminyak was niet te doen. Op de brommer normaal 5 minuten. Nu bleef het maar stapvoets rijden. Na een halfuur besloten we verder te gaan lopen. Zelfs dat lukte amper, zo druk. We kwamen Max en Shirley nog even tegen. Eindelijk om 18.00 uur op het strand, wijn, bier, sprite, water, we hadden veel te weinig gedronken. Zoe stortte volledig in. We hadden allerlei plannen voor de avond maar de energie was op. Dus in het hotel gegeten. Niet normaal lekker. Gamba’s met black pepper en garlic. We bleven bestellen. Vandaag dus vroeg naar bed. Morgen onze allerlaatste echte dag op Bali. Snik.