De laatste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

15 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen weer extreem vroeg wakker, alles ingepakt en om 7.30 al aan het ontbijt. Dit hotel is top, iedereen is zo lief, en het ontbijt was heerlijk. Om 08.00 uur lagen we al in de zee. Eindelijk iets koeler dan de afgelopen 2 weken. Maar dat bleek door het tijdstip te komen want het is weer extreem hot. We hebben in de ochtend de vissen gevoerd. Zo grappig. Daarna naar de tempel. In Chaweng staat een prachtige tempel hoog boven op de berg. En we hebben enorm veel behoefte aan cultuur. Dus goed ingesmeerd op pad voor een wandeling. Net toen we er bijna waren hoorde we een gilletje. Zoe had haar teen gestoten en het bloedde behoorlijk. Dus geen cultuur want Zoe moest echt behandeld worden en kon zo niet verder. Er kwam een brommertaxi langs, vroeger konden we met z’n 3e achterop maar nu niet meer, dus eerst Zoe en ik en daarna heeft hij Jeroen opgehaald. Bij het hotel iedereen in rep en roer maar het leek ons beter als ze eerst met haar teen in de zee ging om het schoon te spoelen. Er is gewoon een klein kapje vanaf. Zoe was superstoer. Jodium erop en er maar het beste van hopen. Gelukkig is het de laatste dag want hier gaat geen wond dicht. Al onze blaren en wondjes van het koraal blijven open en je ziet hier ontzettend veel mensen met verband. We hebben lekker gezwommen en een uurtje in de zon gelegen. Direct weer verbrand, we weten nog steeds niet hoe al die anderen het doen. Daarom lunch om 12.00 uur. En om 13.00 uitchecken en om 13.30 een heerlijke massage in de schaduw. Nagels even opnieuw laten lakken, we zien er weer top uit. Zoe en ik nog even kado’s kopen voor haar vriendinnen en nu op het terras van Bondi. Even dagboekje bijwerken, wat drinken en garlic bread eten. Om 19.45 vliegen we van Samui naar Bangkok en om 23.30 gaat de vlucht naar Amsterdam. Zijn we dus om 06.00 uur op Schiphol. Ik neem weer een reispil en dan maar hopen dat ik weer zo ok aankom. Zijn benieuwd hoe het met iedereen gaat en gaan er een leuke Zondag van maken. Zoe is wel blij want ze mist Mikki en haar vriendinnen.
PS Er komt net een sms binnen dat de Nederlandse Ambassade tot nadere orde gesloten is. Het lijkt vrij heftig uit de hand te lopen in Bangkok