Koh Tao- Koh Samui - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Koh Tao- Koh Samui - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Koh Tao- Koh Samui

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

15 Mei 2010 | Thailand, Koh Tao

Na de hectische dag van gisteren gaan we vandaag weer reizen, van Koh Tao naar Koh Samui. Balen want we vinden het hier heerlijk. De taxi zou ons om 09.00 uur komen halen. Dat is vroeg maar daardoor waren we al om 06.00 uur op om 07.00 uur zaten we kant en klaar in de New Heaven Bakery.
We hebben een goed besluit genomen door niet naar Bangkok te gaan want we lezen in The Bangkok Post dat het leger de leider van de demonstranten in zijn hoofd heeft geschoten en dat er weer 9 doden zijn. En we krijgen weer alarmerende sms'jes van de ambassade. Maar het blijft jammer. Jeroen heeft nog steeds last van zijn oor dus Zoe en ik gingen lekker langs het strand wandelen en Jeroen ging toch nog maar even naar de dokter. Het oor ziet er goed uit, wel 3x per dag een pilletje tegen ontstekingen en tegen de pijn. We hadden nog steeds tijd over de Zoe even lekker op Hyves. Grappig hoor, zit je daar samen in een internet hang-out. De mevrouw van de receptie wilde nog even met haar op de foto en toen bracht de taxi ons naar de pier. Hij reed keihard terwijl wij achter in de bak zaten, lekker avontuurlijk. Bij de pier was het weer een gekkenhuis, we haalde de boot maar net. En waar wij steeds last van hebben als we op de boot moeten, donkere wolken pakte zich samen. Kwamen we onderweg weer in een mega bui terecht, maar het viel allemaal mee, we werden niet bang of misselijk. Het vervoer is hier top geregeld, op de pier in Samui staan gratis taxi’s klaar die je naar de juiste plek brengen. We dachten naar een bijzonder hotel te gaan maar ze waren daar zo onaardig en de kamer was lelijk voor heel veel geld dat we ondanks de hitte toch verder gingen zoeken. We besloten next door naar Chaweng Garden Resort te gaan, het hotel waar we vorig jaar waren. Topkeus. Hier zijn ze super aardig een prachtige kamer voor een normaal bedrag. In de middag lekker op het strand en bij het zwembad. We hoorde dat morgen de zoon van de koning op het eiland komt, daarom ging het ene na het andere militaire vliegtuig over. Ik wide perse nog zo’n Thais hangkussen hebben (dat wil ik al jaren maar het mag nooit van Jeroen). Deze keer is het gelukt. We moesten er wel voor naar een hele hete markt (we hoorde dat de laatste week de gevoelstemperatuur 47 graden is geweest). We vonden er 1 maar wel een grote, een enorm pakket. Om je kapot te lachen. Later vonden we er nog veel, ook kleinere maar ja ik had er al 1. Zoe kocht nog een altaartje voor in haar kamer. De verkopers konden het niet geloven. Toen we terug waren lekker bij Ark een cocktail en Skibbo. En toen ……niet zo heel Thais, naar Bondi. De Aussie hang-out. Een topavond met z’n 3e. We aten een hamburger, kochten van alles van de verkopers om ons heen en hadden grappig contact met het personeel. We gingen niet te laat naar bed want morgen gaan we naar huis. Jeroen heeft nog steeds veel oorpijn, balen! PS Dit is wel de laatste keer Chaweng want het is wel heel erg Torremolinos en hoewel we daar ook heel erg van houden trekt dit wel aparte figuren.