Een dag met gedoe - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Een dag met gedoe - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Een dag met gedoe

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

13 Mei 2010 | Thailand, Koh Tao

Slecht nieuws vandaag…we hebben besloten niet naar Bangkok te gaan. We kregen verschillende berichten van de Nederlandse Ambassade via sms en email. Het wordt echt serieus nu, daar willen we niet tussen zitten. We zijn er wel even een tijd chagrijnig van. We besluiten een dag langer op Koh Tao te blijven en morgen naar Samui te gaan. Dan vliegen we vandaar Zaterdag naar Bangkok en dan door naar Amsterdam. Daarom eigenlijk de hele ochtend bezig geweest met boot, trein en vliegtickets omzetten en een nieuw hotel zoeken. Het was weer ontzettend heet vandaag. Maar op onze brommer met een windje door de haren ging het super. Nadat we alles geregeld hadden zijn we naar Jomson Bay gegaan om te zwemmen en te snorkelen. Dit blijft voor ons een van de mooiste plekken van dit eiland. Hoewel ook hier, net als in de rest van Koh Tao zo ontzettend veel gebouwd wordt. Het voordeel is hier wel dat je het alleen te voet kunt bereiken via een heleboel trappen. Er zwemmen gigantisch veel vissen in deze baai. Je ziet ze allemaal van boven af, je hoeft niet eens te snorkelen. Daarna weer op de brommer voor lunch bij Paprika, een restaurant waar we altijd eten als we hier zijn. Ze hebben hier de lekkerste Red Curry, dat eten we overigens nog steeds elke dag. Dat vertelde wij ook aan de meneer die daarop besloot voor ons Green Curry te maken. Hij vond echt dat wij niet altijd alleen maar Red konden eten. De groene was ook erg lekker maar haalt het echt niet bij de rode. Zoe bestelde shrimps (tempura), dat was ook top. Zoe heeft eindelijk haar kado gekregen Ze wilde nieuwe acrobaten balen waar ze mee kan zwieren. Toen we ze eindelijk gevonden hadden was ze zo ontzettend blij. Dat is dan ook het enige wat zij de rest van de dag gedaan heeft. En op het strand werd ze steeds geholpen door de jongens die in de avond met vuur dansen. Tussendoor had Jeroen nog een ongelukje. Bij het van de standaard halen van de brommer is zijn teennagel blijven hangen. Echt balen, deed verschrikkelijk pijn.
En ik heb nog steeds last van de steek van die enge zwarte vlieg een paar dagen geleden. Het is een behoorlijk dikke rode plek die nog steeds zeer doet. Ik zou deze middag naar Yoga maar dat lukte weer niet want de tijden waren opeens veranderd. Misschien maar goed ook met deze hitte. Jeroen en Zoe besloten een kano te huren en lekker te gaan snorkelen en stukje verderop in de baai. Dat wil zeggen, Zoe dus want Jeroen heeft al een aantal dagen pijn in zijn oor. Dat werd tegen de avond zo heftig dat hij besloot naar een dokter te gaan. We moeten natuurlijk bijna vliegen en dat kan echt niet met zo’n pijn. Dat bij de dokter hier is toch weer heel spannend. Maar …… er was een behandeling mogelijk, oren uitgespoten en nu maar afwachten. We hebben nog heerlijk gegeten op het strand en liggen nu in bed. Net nog een SMS van de Ambassade dat het serieus mis dreigt te gaan. We hebben dus een goede keus gemaakt want anders lagen we nu in de nachttrein richting Bangkok. Alles ingepakt want morgen om 09.00 uur met de taxi naar de pier voor de boot van 09.30. De airco weer op de hoogste stand. Zoe en Jeroen slapen al. Het oor gaat niet goed, veel paracetamol. Hopen dat het morgen beter gaat