Snorkelen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

12 Mei 2010 | Thailand, Koh Tao

Het is nu 20.00uur. We zitten op het terras van Fizz, loungemuziek, zitzakken, sterren helemaal top. Zoe speelt op het strand met een nieuwe Nederlandse vriendin, Hannah. Jeroen chat een beetje met haar ouders. En ik werk de foto’s bij en schrijf over vandaag. Om te beginnen hebben we net een email en een sms gekregen van de ambassade. Het wordt zeer onrustig in Bangkok, het leger dreigt met ingrijpen. En dat terwijl wij morgen met de nachttrein naar Bangkok willen gaan. Het plan was om daar dan tot zaterdagavond te blijven voordat we terug vliegen. Nu moeten we dus beslissen, gaan we wel of niet. Of we blijven hier en we vliegen via Samui in 1 x terug. Nou in de loop van deze avond zal er wel een besluit komen. De dag begon niet zo goed, Zoe is 15 keer door de muggen geprikt omdat we 1x even niet opgelet hebben. Dus weer anti histamine (ook al een aantal keren voor zomnnenallergie). Balen want de bulten zijn weer mega groot en Zoe wordt dan altijd een beetje ziek. Jeroen heeft weer oorpijn, Otrivin doet het goed hier. We hebben er al 2 flessen doorgejaagd. Dat komt van het duiken, het snorelen en het zwemmen in vies zwembad water.
Maar toch hadden we vandaag een fijne dag. Allereerst hebben we een longtail boot gehuurd en zijn we rond het eiland gevaren. Overal een beetje snorkelen, mooie dingen gezien, zelfs een kleine haai. We hadden een ontzettend leuke bootman, hij vond onze camera helemaal te gek.
We kwamen rond een uur of 14.00 weer terug in onze baai, toch weer een tikje verbrand. Het is nog steeds bloedheet. We lazen vandaag in de Bangkok Post dat het hier officieel een soort hittegolf is. Er wordt gewaarschuwd voor oververhitting. Dus plofte we neer op een strandterras en hebben we heerlijk gegeten in de schaduw. Toen wilde we wel weer even zwemmen maar met iets verbrande benen kun je gewoon niet de zee in zo heet is het water. Dus op naar het (beetje vieze) zwembad. Niet met je hoofd onder water, brrr, vies. Ook bij het zwembad very hot dus daarom een brommer gehuurd en even lekker rond gereden met hier en daar een stop. Nog even bij The Withning gezeten onze favoriete spot van de afgelopen jaren. Hier hebben we een paar jaar geleden midden in het restaurant hondjes geboren zien worden. Het is nog steeds een prachtige plek. Toen was het moment aangebroken. De preview van onze duikfilm, in het restaurant van de duikschool. Wehebben samen met Dan en Andy gekeken en we zijn superblij. Dan heeft er echt iets moois van gemaakt, starring ZOE co-starring J&S ha ha. Daarna maar weer zonsondergang gekeken, Zoe in de zee tot het donker werd. Nu dus eten, leuke mensen naast ons uit Haarlem. Ze kennen weer mensen die wij ook kennen. Small World…Zoe heeft samen met de nderlandse meisjes nog een lucky balloon opgelaten, en Natchos vooriner. Zij vond het een superavond.