Very hot - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Very hot - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Very hot

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

03 Mei 2010 | Thailand, Ko Samui

Pffff van het ene probleem in het andere. We hebben nu een topkamer die heel fris ruikt maar de airco kan alleen maar keihard. Zowel qua blazen als qua geluid. Dus de hele nacht aan uit aan uit. Koud, warm enz. De zon heeft impact gehad dus toen we wakker werden besloten we vandaag maar niet teveel in de zon te gaan. We gingen ontbijten in de straat en niet in het hotel. Vandaag was het heet, echt superheet, waarschijnlijk 38 graden. Het ontbijtje was top, daarna even zwemmen in zee, en daarna met de taxi naar Big Boedha. Dat blijft een magische plek. Een enorme grote goudkleurige boedha rijst boven de zee uit. Je kunt allerlei offers brengen en op verschillende manieren bidden. Verder kun je een dakpan kopen voor de restauratie van de tempel. Dat hebben we nu voor de 3e keer gedaan dus ons kennen ze wel. We kregen weer veel good luck van de monniken. Op de terugweg nog even over de foodmarket, brrr, daar zie je toch echt bizarre dingen en met deze hitte ruikt het niet echt lekker.
Toen we terug waren weer heerlijk op het strand gegeten bij het restaurant van gisteren. De zon was te heet om te zonnen, overigens zijn wij de enige die daar rekening mee houden want iedereen ligt hier te bakken en is zo ontzettend bruin. Daarna Zoe en ik naar de spa en Jeroen lekker een boekje lezen op een terras. De spa was weer een belevenis. De Thaise massage vrij heftig, Zoe lag dubbel toen de mevrouw over me heen begon te lopen. Onze tenen zijn weer prachtig na het pedicuren. Zoe heeft knalrood gekozen, ze valt wel op. Morgen gaan we weer en dan gaan we in een bak met vissen die je huid schooneten. Bizar maar spannend en grappig. Om 16.30 weer fijn op het strand met een lage zon. Heerlijk zwemmen met z’’n 3e. Daarna omgekleed en met de Sawnghaew naar Boput (fishermansvillage) om te eten. Dit is een soort taxi waar je met z’n alle in de achterak kan zitten en die een vaste route rijdt. Je moet alleen even aangeven waar je eruit wilt. Leuke Israelische jongens ontmoet die wilde praten over Van Persie, Robben en Van Bommel maar daar weet Jeroen helaas niet zoveel van. Ze vonden het erg raar.
Nu zitten we in een super relaxed cafe met zacht lounge muziekje, prachtige banken met kussens, wijn, Singa en Sprite. Wij genieten. XXX

• 04 Mei 2010 - 12:05

Stoopies:

goed dat jullie zo genieten. ziet er top uit.
    we missen jullie wel een beetje hier. have fun en doe voorzichtig verder.
    xxx