Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Koh Phangan

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

05 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Om te beginnen, de Cabaret Show was weer hilarisch gisteren avond.Zoe blijft twijfelen of het wel echt mannen zijn.

Dan over vandaag. Wat een maffe dag! We moesten voor het eerst deze vakantie de wekker zetten want we werden om 9.30 opgehaald voor de boot naar Koh Phangan.
Nou dat was dus haasten. Snel ontbijten, snel inpakken en snel nog even internetten om een hotel te vinden. Lukte dus niet. Maar wat wel geweldig was! We konden Al’s Resort verlaten, het was geen fijn hotel. We werden opgehaald door een taxi waar wij nog net bij konden. De geweldige Burton tas van mijn verjaardag op het dak. Maar…we gingen nog heel veel mensen ophalen. We voelden ons weer echte reizigers, met 12 mensen achter in een busje. Hutje mutje. We hadden de langzame boot geboekt. Een heerlijk tripje ondanks de donkere wolken die zich soms samenpakten. Koh Pahangan was bij aankomst al top. Het is het full moon party eiland met de vibes die daarbij horen. Voor we een taxi namen gingen we eerst even plassen op de meest vieze WC we‘ve every seen. Met veel gedoe toch gelukt. Daarna met de taxi in 1 uur naar Thong Nai Pan Yai. Een enorm heftige weg, eerst niets aan de hand maar later alleen een dirt road. Iedereen een beetje misselijk. Volgens Lonely Planet is deze baai, between isolated en too busy. We hadden van Annelie en Martijn (die we vorig jaar ontmoet hebben op Ko Tao), Dreamland als tip gekregen. Daar stonden we dan, op het strand met alle tassen, bloedheet en met ruzie. Want ik vond Dreamland niets en Jeroen zag zich niet met de Burton tas het strand over zeulen. Terecht!. De baai is overigens magisch, een prachtplek! We besloten vanwege de hitte 39 graden toch bij Dreamland in te checken. Even lunchen, zwemmen daarna wel weer zien. Toen we de rest van de beach gingen bekijken ontmoetten we Anne en Pien. Anne was helemaal blij dat zij een eventueel speelkameraatje zag voor haar dochter en sprak ons aan. Het klikte en we besloten om morgen, samen, naar een nieuwe plek te gaan. Jeroen offert zich op want we gaan naar een resort waar ik al jaren heen wil, The Sancuary. Dit is een Zen, Detox Yoga resort, joehoe. De rest van de dag was heerlijk, in het zwembad, in de zee, Lassies, Wijn en Singa bestellen in de poolbar. Deze baai is heel rustig. Ik heb mijn boek uit , Een Akkefietje, voor iedereen die een gek vakantie boek zoekt een aanrader. Nu is het hier 20.00 uur en we zitten we in Havana, een topplek. Een plek waar je met al je vrienden wilt zijn. Kleine baai, prachtige lounge plekken, kaarsjes, loungemuziek, krekels, sterren…..Zoe speelt op het strand met Floortje en Julian. Dit is zeker ons resort voor volgend jaar meivakantie. Morgen om 10.00 uur worden we met de longtail boot opgehaald door Anne en Pien om naar de Santuary te gaan. Let´s detox!
PS We hebben veel moeite met uploaden, dus sorry voor de grote aantallen mailtjes.

• 07 Mei 2010 - 14:04

TMBB:

MMMM, zijn jullie al ontslakt??? Krijg gewwoon zin om via Thailand naar Bali te vliegen. Dit reisverslag lezen, in het giga konijnenhol op een camping terwijl de regen neerplenst, sleept ons door deze week!!! Meiden vermaken zich echter uitstekend die maakt het echt niet uit waar ze vakantie vieren als er maar andere kids zijn. Ze missen jou wel hoor Zoë en jij/jullie krijgen dikke knuffels! Geniet de tweede week ook zo!! TMBB