Helaas niet naar Yoga Detox Resort - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Helaas niet naar Yoga Detox Resort - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Helaas niet naar Yoga Detox Resort

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

08 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Vandaag was een reisdag, een spannende dag ook want we werden wakker met mega onweer. En omdat we per longtail boot naar het volgende hotel moesten werden we een beetje onrustig. Maar gelukkig, het onweer stopte, we namen een duik in de zee en vor ontbijt een lekkere bananen pannenkoek. We hadden per sms om 10.00 uur met Pien en Anne afgesproken die uit een andere baai kwamen en met ons mee wilde gaan naar The Sanctuary. Dat duurde even dus wij besloten zelf een boot te nemen. Net toen we wilde vertrekken kwamen ze eraan en met z’n 5e ging de tocht verder. De donkere wolken bleven gelukkig een beetje boven het land hangen, de zon scheen en het was heerlijk op de boot. Erg grappig ook met die grote tas van mij voorop. Het was even zoeken naar de baai van het hotel maar we vonden het en de tassen kwamen droog over. Zoe niet, bij het uit de boot springen bleek het dieper dan verwacht dus zij was kletsnat ha ha. De eerste indruk van dit Yoga Detox resort waar Simone al jaren heen wil was niet helemaal zoals verwacht, toch een beetje anders. We vroegen om een kamer en samen met een man gingen we het gebied in om een aantal kamers te bekijken. Jeroen had zich natuurlijk al opgeofferd door überhaupt hierheen te gaan maar dit konden we hem niet aandoen. Hele kleine (soms beetje vieze ) hutjes met alleen een fan. Dat is in de hete tijd waar wij nu in zitten echt niet te doen. In een soort enorme kruidentuin in de jungle. De duurdere bungalows hebben we ook bekeken, 1000 trappen op en af, we zagen ons al gaan met de nieuwe Burton tas op wielen. Toen ik bij het Detox centre ook nog iemand heel hard hoorde huilen was het een teken., dit moesten we niet doen. Mijn droom viel in duigen. Ons nieuwe reismaatje Anne was niet superblij maar ja. Je moet soms je intuïtie volgen. Na overleg besloten we maar weer een boot te pakken naar het drukke deel van Ko Phangan. Daar waar de mega party’s gehouden worden. En daar naar Coco Hut resort te gaan, 5 minuten van de partyzone. Weer een leuke tocht op de boot maar wel ontzettend oppassen met de hoge zon, je verbrand levend. De kids werden het zo langzamerhand ook wel zat. De boot kon niet bij het resort komen want het water stond te laag. Dus afgezet in town en met de tuktuk verder. Gelukkig hadden ze plaats in het hotel. Dit resort ligt in een prachtige baai met wit strand. We kozen voor een wooden bungelow. Snel spullen weg en naar het restaurant, inmiddels was het al 3 uur. Daarna naar de pool die best mooi was, wel heel heet. Een soort warm bad, heel maf. Verder zitten er in dit resort alleen maar Israëlisch. Iedereen is hier voor de half moon party van deze avond. We hebben een fijne middag gehad, einde dag heerlijke massage in de Spa bij de ondergaande zon. We wanen ons in het paradijs. ‘s Avonds in het dorp gaan eten en om 22.00 in bed geploft. Nadat Simone met een geweldig ingenieus systeem toch de klamboe had opgehangen (we zijn het touwtje vergeten in het vorige hotel) Nu met een rolgordijn draad, een bikinitop en naar het andere rolgordijndraad, voor de zekerheid ook nog met een touwtje aan de lamp. Jeroen was impressed. Die leuke vide waar Zoe op kon slapen beek niet te werken, echt zo ontzettend heet, Zoe noemde het kindermishandeling. Dus bij ons in bed maar dat was geen succes....