De beste moederdag ever! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu De beste moederdag ever! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

De beste moederdag ever!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

09 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Vandaag was de beste Moederdag ever! Toen we wakker werden kreeg ik mijn kado van Zoe, vanmiddag samen naar de SPA voor een massage, een topkado. Bij het ontbijt kreeg ik van Jeroen een boeket bloemen dat een van de meisjes van het resort net in de tuin geplukt had. Met orchideeën en andere tropische bloemen. Super! Daarna lekker bij het zwembad gelegen tot een uur of 12.00. Wel onder de parasol want het was vandaag weer echt ontzettend heet. Ik denk dat we de 40 graden makkelijk gehaald hebben. J en S hebben weer een wandeling gemaakt over het strand en prachtige foto‘s gemaakt. Ondertussen bleef Zoe in het zwembad met Pien en hebben zij even 1000 dingen van de bodem opgedoken. De volgende verrassing was Sushi eten, maar helaas, het sushi restaurant was niet open voor lunch. We zijn op een ander terras terecht gekomen, ook leuk. Daarna nog even een pannenkoek bij Mee en haar verhaal gehoord. Zij is Birmees en sinds 7 jaar hier. Er zijn hier ontzettend vee Birmeese vluchtelingen, zij werken in de bediening. Ze verdienen weinig, krijgen steeds een werkvergunning van 1 jaar en worden toch nog steeds opgejaagd door de politie. Triest verhaal dus. Ze vertelde ons ook over de full moon feesten. Er blijkt elke maand wel een vechtpartij, steekpartij of schietpartij te zijn, Klinkt niet zo heel gezellig. Maar nu is het echt heel relaxed met erg leuke mensen. De rest van de middag op het strand. Als verrassing voor moeder en dochter ook nog 20 minuten op de Jetski gegaan. We hebben weer erg gelachen. Omdat Z en S een beetje bang zijn tuffen we tamelijk rustig heen en weer. Heerlijk! Om 17.00 weer terug in het hotel en direct door naar Spa voor de Aromatische massage. Wel even gevraagd of het deze keer iets zachter kon. De zon ging weer prachtig onder, dat is echt te gek. Zoe is helemaal kapot dus Sushi eten in de avond werd niets. We hebben lekker hier op het terras gezeten. Zoe speelde op het strand met Pien, Dina en Kristie. Tussendoor nog van alles geregeld. Morgen de boot naar Koh Tao, Donderdag de boot naar Chupong en de nachttrein naar Bangkok en ook de hotels op Koh Tao (Silver Sand) en in Bangkok (Villa Cha Cha) De situatie leek rustig in Bangkok, er zijn nieuwe verkiezingen uitgeroepen in september maar we lazen ook in de Bangkok Post dat er gisteren weer 2 aanslagen zijn gepleegd. Hopen maar dat ze einde van de week even rustig doen. We hoorde ook dat er een aardbeving in Indonesië is geweest en dat er een Tsunami Warning was. Hebben wij hier niets van meegekregen. Dus een betere Moederdag dan dit kun je je niet wensen.