Back in Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Back in Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Back in Koh Tao

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

11 Mei 2010 | Thailand, Koh Tao

Vandaag een reisdag, we zijn vanmorgen vroeg wakker geworden +/- 7 uur.
Nadat iedereen een bodycheck op muskieten beten heeft gedaan, ( Zoë 5 Simone 12 en Jeroen 14 op z’n voeten ) dit alles ondanks deet , andere smeer technieken en langebroek bij 40 graden. De jeuk is niet te harden.! Na het ontbijt inpakken en daarna naar het zwembad voor een frisse duik .
Simone werd daar ook nog even door een misselijke grote zwarte bij achtige vlieg gestoken.
Ze gaf een keiharde gil het deed heel veel pijn maar na wat ijs en wat aandacht ging ht wel weer.
We hoorde de hele morgen al hoorns toeteren maar wisten niet waar dit vandaan kwam . We hadden nog een halfuur de tijd om een stukje over het strand te lopen . En zagen bij een soort wat op de rotsen aan het eind van de baai een ceremonie. Jammer dat we niet echt meer tijd hadden om naar boven te klimmen over de zeer slecht onderhouden trappen en vlonders. Om 11 uur kwam de taxi ons halen om ons naar de haven te brengen .
We zitten nu op de boot naar Koh Tao. Het is de langzame boot en dan heb je dus even tijd om het dagboek te schrijven. Ook is het veel goedkoper en besparen we 7,50 Euro uit en maken bovendien veel nieuwe vrienden vooral uit Israel, ze heben tassen vol met koek en crackers mee want ze vertrouwen natuurlijk alleen de koosjere keuken. Het is de zelfde groep als die van de week Zoë wilden redden van de bodem van het zwembad omdat deze weer eens achterlijk lang onderwater bleef. Die ene is een echte lifesaver hij heeft ook al een zakje snoepjes open gemaakt voor ons. We werden net aangesproken door Om van Bigblue dive resort, nadat Zoë in het zwembad heeft gedoken met flessen denken we er aan om de stap te wagen en serieus te gaan duiken op Koh Tao. We gaan vanmiddag informeren wat ze ons kunnen bieden want we hebben 2 1/2 dag en dat is net niet lang genoeg voor een Padi of Bubble coarse.
***
Het is inmiddels avond en we gaan bijna slapen. We waren even vergeten hoe ontzettend fijn het op Koh Tao is. De boot ging zeer voorspoedig, we kwamen precies om 14.30 aan. We konden met de taxi van Big Blue mee naar ons hotel, Silver Sand op Sairee Beach. Hier kwamen we vorig jaar veel om te eten ‘s avonds. Eerst hadden we een bungelow bijna op het strand maar die stond direct tegen de WC’s van het restaurant dus besloten we een andere kamer te nemen. We hebben nu de nieuwste kamer, super modern, niets Thais aan maar prachtig.
Het is vandaag weer ontzettend heet. De airco van de kamer trekt het bijna niet. Overdag is het al warm, dat gaat nog wel maar vooral ‘s avonds hebben we er last van. Als je zit te eten loopt het zweet van je hoofd.
We hebben voor morgen een duiktrip geboekt met z’n 3e. We gaan een korte cursus doen en maximaal 7 meter diep. Er zijn op dit moment baby roggen te zien, we vinden het superspannend. Verder was de dag ontzettend leuk. Even zwemmen in het hele vieze zwembad, wat drinken op het strand, even zwemmen, je gelooft het niet, het water is zo heet dat je gewoon schrikt als je erin stapt. Je denkt echt dat je benen verbrand zijn. Zoe heeft tot zonsondergang gesnorkeld met Anne en Pien en heel veel bijzondere vissen gezien. Jeroen heeft in de tussentijd gevolleybald met super fanatieke thai. Echt leuk!
En Simone heeft met een wijntje erbij prachtige foto’s gemaakt. Verder lekker gegeten bij Fizz, vuurartiesten op het strand gezien. Ook heel veel sterren. Wat een topeiland!

• 11 Mei 2010 - 12:40

Tmbb:

Spannend maar wel tof dat Zoe gaat duiken, B en B kunnen niet wachten tot er foto's op dagboek staan en moet telkens naar jullie dagboek om te checqen. Zo heet als het bij jullie is zo bizar koud is het hier....vooral in de nachten maar gelukkig hebben we dekbedden bij ons....we hopen dat jullie nog wat kunnen zien van Bangkok! Liefs van ons XXX

• 12 Mei 2010 - 07:20

Brigit:

Wow, klinkt heerlijk en spannend allemaal.
    Geniet vooral nog want hier is het F weer. Wij hebben gelukkig in Sicilie ook heerlijk weer gehad.
    Tot snel, dikke zoen