Bubble Course - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu Bubble Course - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeroen, Zoë & Simone Lodewijks - WaarBenJij.nu

Bubble Course

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Zoë & Simone

12 Mei 2010 | Thailand, Koh Tao

Wie vanavond nog in het dagboek gaat schrijven is gek.. …Maar na een dag als dit kan je het gewoon niet laten. Vandaag hebben we een “Bubble Course” gedaan met Zoë. Wat een geweldig feest, we zijn meteen duik verslaafd. Die Rare Z gaat koppeltje duikend van de ene kant van de baai naar de andere.
Vanmorgen eerst vroeg wakker door alle “spanning”. Broodje gegeten bij New Heaven Bakery, nog even door de straatjes van Sairee Beach gelopen en daarna naar de duikschool om te gaan duiken. We waren echt zenuwachtig. Andy was onze Dive Master. Een leuke gast uit Engeland die hier al 2 jaar woont en duikles geeft. De duikschool is groot, er gebeurt van alles, het is hectisch en dat alleen is al spannend. We moesten allerlei formulieren invullen, kregen wat info over de dag, moesten onze spullen passen en inpakken en konden toen nog even gaan lunchen voordat de boot zou vertrekken. We gingen naar Zanzi Bar. Dat was meteen goed want ze hadden 2 jonge hondjes’, echt schatjes. De broodjes waren top, tikje aan de grote kant ha ha. Het was vandaag weer erg heet en we begrepen van een aantal mensen die hier wonen dat het in jaren niet zo heet geweest is. De zee blijkt ook inderdaad in het diepe deel tussen de 30 en 35 graden te zijn en dus bij de branding nog heter. Het is echt niet normaal.
Terug bij de duikschool gingen we snel op de boot. We hadden ons ingesteld op een suf dagje theorie en wat vaardigheden maar waren blij verrast toen we na een uur het water al in konden. Zoë liet zien dat ze zich met vrij veel zelfvertrouwen onderwater kan redden. En we zijn dan ook heel snel in een beschutte baai gaan duiken. Andy was een superleuke en professionele leraar. Hij had dingen mee genomen om onder water mee te spelen en deed er alles aan om ons een topdag te bezorgen. Zoe mag maximaal 4 meter diep en dat is hier diep genoeg. Samen met een cameraman van de duikschool hebben we de hele dag in het water gelegen, een duik van 35 min en een van 49 min. Echt heel erg leuk om met je kind te doen. We hebben met onze eigen onderwater camera ook nog wat foto’s gemaakt ondanks dat hij de laatste tijd niet meer super waterdicht lijkt te zijn. Na deze vakantie gaan we een nieuwe kopen. En dan gewoon weer een Olympus! Wat een top ding. De enige teleurstelling van vadaag was dat we de 2 baby roggen die in deze baai wonen niet hebben gezien. Echt jammer.
Toen we om 17.30 met de boot terug gingen was Zoe echt kapot, wij ook trouwens. Dus lekker op het strand neergeploft voor een drankje bij zonsondergang. Nog even zwemmen, volleyballen. De dag vloog voorbij, de rest van de avond te lang blijven hangen bij live muziek op het strand, o ja nog een Lucky Baloon opgelaten, pizza gegeten en toen was de energie op en de dag voorbij.